Bezár

Hírarchívum

btk_gyak_prog_kiemelt_nagy

Egyedülálló gyakornoki programot indított az SZTE Bölcsészettudományi Kar

Egyedülálló gyakornoki programot indított az SZTE Bölcsészettudományi Kar

2015. május 16.
3 perc

„Befutó” címmel hirdet fizetett gyakornoki lehetőséget a kreatív ipar és a média kiemelt szereplőinél az SZTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék. Az erről szóló megállapodásokat 2015. május 15-én írták alá.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A szegedi egyetem bölcsész kara által meghirdetett „Befutó” elnevezésű program célja, hogy fizetett gyakornoki lehetőségeket biztosítson a kiemelkedő tanulmányi eredményekkel rendelkező hallgatóknak. Ezáltal csökkentve a hallgatók anyagi terheit és segítve későbbi munkaerő-piaci elhelyezkedésüket. A program keretében a hallgatók aktív jogviszonyukat fenntartva, szakmai mentorálás mellett, fizetett szakmai munkát végezhetnek a kreatív ipar és a média különböző szereplőinél.



Erősen gyakorlatorientált a szegedi kommunikáció képzés


„A kommunikáció szak kezdete óta törekedtünk arra, hogy jó munkaerő-piaci lehetőségekkel rendelkező, gyakorlatorientált szakot működtessünk a Szegedi Tudományegyetemen, mely a megfelelő elméleti, tudományos ismeretekkel is felruházza a hallgatókat” – mondta a „Befutó” gyakornoki programot ismertető rendezvényen Szajbély Mihály. Az SZTE Bölcsészettudományi Kar dékánja hozzátette: a fizetett gyakornoki program azért is jelentős, mert csak nagyon magas pontszámmal (455 pont) lehet bejutni államilag finanszírozott kommunikáció- és médiatudomány alapszakra, így a hallgatók jó része csak költségtérítéses formában tud részt venni az oktatásban.


A fizetett gyakornoki program lehetőséget ad arra, hogy a költségtérítést könnyebben fizessék ki a diákok. Túl ezen, a kezdetben is meglévő gyakorlatorientáltság egy újabb fokkal lép előre, egy olyan szervezett gyakornoki program indul el, ami a gyakorlatorientált tendenciát viszi tovább – fogalmazott a dékán.



Informatikai és telekommunikációs cég is bekapcsolódik a programba


A „Befutó” program első partnerei a Délmagyarország, a szegedi Tourinform Iroda, a CAS Software és a Magyar Telekom. A szervezeteknél – többek között – közösségi média szakemberként, újságíróként, valamint kreatív munkatársként próbálhatják ki magukat a szegedi egyetem kommunikáció szakos hallgatói. „Az interneten, magyar nyelven is egyre több vonzó, könnyen érthető, jól használható tartalomnak kell megjelennie, melyhez a kommunikáció szakos hallgatók sokat tudnak hozzátenni” – fogalmazott Pfeff Dániel a Magyar Telekom Dél-Alföldi értékesítési régióvezetője. A cég 2011 óta áll regionális együttműködésben a Szegedi Tudományegyetemmel: az ösztöndíj program mellett, a Magyar Telekom Nívódíjjal támogatja a legjobb szakdolgozatot, és aktív szereplője a kommunikáció szakos hallgatók képzésének.


2015 februárjában indított közös kurzust az SZTE és a CAS Software. A vállalat a „Befutó” gyakornoki programban 2015. június 15- augusztus 31. között 5 hallgatót fogad, akik céges keretek között tapasztalhatják meg, hogy milyen dolgozni a való életben, ízelítőt kapnak, kipróbálhatják magukat a munka világában – ismertette Belák Henriett ügyvezető-helyettes. A gyorsan változó informatika világában szükség van olyan kommunikációs szakemberekre, felület-, mozgás-és folyamattervezőkre, akik segítséget adnak az ügyfeleknek és az informatikusoknak is, hogy egyre ügyfélbarátabb, jobb szoftvereket fejlesszenek – tette hozzá.



Különleges mesterképzés és a Délmagyarország is támogatja a szegedi diákokat


A Délmagyarország nagyon fontosnak tartja a tehetséggondozást és a tehetség elismerését – szögezte le R. Tóth Gábor. A napilap főszerkesztője hangsúlyozta: minden erővel azon kell lenni, hogy a média szakról terjedő tévhiteket megcáfolják és bizonyítsák: ezzel a szakkal még mindig nagyon jó karrierlehetőségek kínálkoznak és a képzés rendkívül értékes azok számára, akik élni tudnak a lehetőségekkel. „A Délmagyarnál azon leszünk, hogy ezt a lehetőséget megteremtsük és a valóban tehetséges hallgatóknak lehetőséget biztosítsunk elképzelései megvalósításához” – mondta.


A tanszék a fizetett gyakornoki lehetőségen túl az évek óta működő Tandíjfelező kezdeményezéssel is szeretné mérsékelni a legjobb tanulókra háruló önköltség díját. Emellett különleges képzési lehetőségeket is kínál az egyetemistáknak: a mobil- és közösségi médiás képzés mellett egyedi mesterképzést, azon belül három specializációt – humán kommunikáció, kortárs média, imázs és identitás menedzsment – tudtuk meg Pusztai Bertalantól, az SZTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék tanszékvezető-helyettesétől.

A „Befutó” programról további információ és a pályázati felhívások itt.

 

SZTEinfo – Szöveg és fotó: Gajzer Erzsébet

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

    Kapcsolódó hírek